چه مواردی قیمت لوله بازکنی را افزایش میدهد؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
چه مواردی قیمت لوله بازکنی را افزایش میدهد؟
نوشته شده در چهار شنبه 15 آذر 1402
بازدید : 73
نویسنده : تاسیساتی تهران

قیمت لوله بازکنی

قیمت لوله بازکنی به عوامل زیادی بستگی دارد. البته مهمترین مورد عامل انسانی یعنی انصاف فردی است که کار لوله بازکنی را انجام میدهد, اما به طور کلی در برخی موارد سختی های کار و تجهیزات مورد نیاز خاصی برای لوله بازکنی وجود دارد که باعث میشود که قیمت لوله بازکنی افزایش پیدا کند. البته بایستی مراقب باشید که لوله بازکن اوضاع را طوری نشان ندهد که قیمت را افزایش داده و در وهله اول و پیش از شروع به لوله بازکنی قیمت را تواقق  کنید. چرا که ممکن است برخی از افراد سودجو برای دریافت پول بیشتر بهانه های اضافی و اشکالات بیخودی تراشیده تا مبلغ خارج از تعرفه لوله بازکنی از شما بگیرند. برای استعلام قیمت لوله بازکنی تهران با ما تماس بگیرید.

قیمت لوله بازکنی

عوامل موثر بر قیمت لوله بازکنی

  1. نوع گرفتگی
  2. حجم گرفتگی
  3. عمق گرفتگی 
  4. شدت گرفتگی
  5. محل گرفتگی 
  6. قیمت اتحادیه لوله بازکنی
  7. ضخامت فنر مورد استفاده

البته فاکتورهای فوق ممکن است در بسیاری از موارد گرفتگی شبیه یکدیگر باشند و اکثرا گرفتگی های معمولی با یک فنر معمولی و با تغییر سایز انجام شوند.

نوع گرفتگی

نوع گرفتگی شامل گرفتگی با رسوبات, مواد غذایی, اشیا, مصالح ساختمانی بر قیمت لوله بازکنی موثر هستند. گرفتگی با مصالح بیشترین قیمت لوله بازکنی را دارد.

حجم گرفتگی 

برخی از گرفتگی ها مانند گرفتگی با یک نایلون کار خاصی نداشته و با کوچکترین ضربه فنر باز میشوند اما بعضی از گرفتگی ها مانند انسداد لوله های سینک ظرفشویی به دلیل انباشته شدن  لوله از چربی علاوه بر باز کردن لوله بایستی با استفاده از رسوب تراشی باز شوند. این مساله باعث افزایش قیمت لوله بازکنی میشود.

عمق گرفتگی

گرفتگی های عمیق,  نیاز به فنر بلندتری داشته و به دلیل اینکه زمان و نیروی بیشتری به لوله بازکنی نیاز بوده و احتمال باز شدن آن کاهش میابد, قیمت لوله بازکنی با فنر های بلندتر  گران تر است. 

محل گرفتگی 

قیمت لوله بازکنی توالت ایرانی و فرنگی تقریبا نسبت به سایز محل های گرفتگی بیشتر است, چرا که این نقاط آلودگی بیشتری نسبت به سایر نقاط داشته و کمی کار کردن در این اماکن چندش آور هستند.

قیمت اتحادیه لوله بازکنی

هرچند که به دلیل نبود یک اتحادیه مستقل, نرخ های اعلام شده از سوی این سندیکای غیر مستقل خیلی واقعی نبوده و مورد استفاده قرار نمیگیرند, اما به طور کلی میتواند به عنوان یک معیار نسبی برای رفع گرفتگی مورد توجه مشتریان و مجریان قرار بگیرد.

ضخامت فنر لوله بازکنی

لوله های بزرگتر به فنر لوله بازکنی کلفت تر و انرژی بیشتری برای باز کردن نیاز دارند و به تبع آن به دستگاه قویتر و زمان بیشتری نیاز است. در کنار این مساله احتمال اینکه گرفتگی های این چنینی باز شوند کمتر شده و به علاوه قیمت فنرهای ضخیم بسیار بیشتر از فنرهای معمولی نازک هستند.

قیمت فنر زدن لوله فاضلاب

در ادامه نرخ اعلام شده از سوی اتحادیه آهنکاران را برای برخی از خدمات لوله بازکنی در سال 1402 آورده ایم. هرچند که به نظر میرسد اعلام نرخ گام مثبتی در شفافیت هزینه های لوله بازکنی است, اما عدم تطابق این نرخ ها با واقعیت ها درآمد و مخارج در جامعه باعث میشود که تقریبا هیچ لوله بازکنی طبق این نرخ های اعلامی عمل نکند.

  • نرخ لوله بازکنی با فنر و دستگاه کوچک 3 تا 6 متری 550000 تومان
  • نرخ لوله بازکنی با فنر و دستگاه کوچک 6 تا 12 متر 950000 تومان
  • هزینه لوله بازکنی با فنر و دستگاه کوچک تا 25 متر 1500000 تومان
  • قیمت لوله بازکنی با دستگاه ژنراتور قوی و فنر ضخیم 2900000 تومان
  • تخلیه چاه و پمپاژ با مخزن 12000 لیتری 2500 هزار تومان

بدیهی است که هزینه های استفاده از سرفنر سه نظام لوله بازکنی و سایز مخارج جانبی به این نرخها اضافه خواهد شد.

با این وجود به دلیل مشخص نبودن کار لوله بازکنی بهتر است پیش از اجرای کار یک توافق ضمنی بین طرفین صورت بگیرد تا خدای نکرده اختلاف در قیمت باعث ایجاد کدورت نشود و دو طرف در انتهای کار راضی باشند.

مثلا در مورد گرفتگی هایی لوله با سیمان و مصالح نمیتوان طبق قیمتهای پیش بینی شده عمل نموده و شاید اصلا امکان رفع گرفتگی وجود نداشته باشد. در مواردی مانند رفع گرفتگی لوله هایی که دارای رسوب در کل سطح مقطع لوله هستند بایستی کار رسوب تراشی انجام شود و این باعث افزایش نرخ لوله بازکنی است. با توجه به جمعیت شهر تهران و اشتغال بسیاری از سرویس کاران به نظر میرسد , تشکیل یک اتحادیه لوله بازکنی برای تهران بهتر میتواند به امور نظیر نرخ جزییات کار لوله بازکنی و حمایت از اعضای خود کمک کند.

شکایت از لوله بازکنی

برای شکایت از لوله بازکنی تهران یا دیگر شهرها چند شیوه وجود دارد. مسیر اصلی شکایت از لوله بازکنی مراجعه یا تماس تلفنی با اتحادیه لوله بازکنی شهر یا شهرستان مربوطه است. مثلا برای شکایت از لوله بازکنی تبریز بایستی به اتحادیه لوله بازکنی شهر تبریز و  برای شکایت از لوله بازکنی مشهد به اتحادیه مربوطه مراجعه کنید. از آنجا که در بسیاری از شهرها کوچک و حتی بزرگتر اتحادیه لوله بازکنی وجود ندارد, میتوانید با مراجعه و تماس با سازمان تعزیرات و یا دادگاه حل اختلاف شهر مربوطه این مساله را پیگیری کنید.

هر چند که در بسیاری از موارد شکایت از لوله بازکنی به علت مشکلات قانونی به فرجام نمیرسد, اما با توجه به خیل شکایات ممکن است در برخی موارد بتوانید باعث استرداد مبلغ احتمالا اضافه دریافت شده از طرف لوله بازکن شوید. اما بهترین روش مصالحه طرفین با یکدیگر است, چرا که در بسیاری از موارد توقع نرخ پایین تر حد معمول باعث سوق دادن کلاهبرداری لوله بازکنی و شرکت های ارایه دهنده  خدمات میشود. جهت رفع گرفتگی و لوله بازکنی یا تعمیرات لوله کشی ساختمان با ما تماس بگیرید.

 






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: